Jak se prodává na Aukru
a jak vám v případě problémů Aukro nepomůže
počítadlo.abz.cz




Ve zkratce jde o to, že jsem odmítl zrušit příhoz v mé aukci, načež kupující-výherce Luděk Zvonár (SaimmonSauX) odmítl předmět zakoupit v rozporu s mými právy a jeho právními závazky.
Přestože v dotčené době měl uděleno 6 negativů, tedy 10% všeho hodnocení (60) a všechny jakožto kupující, team Aukra takové jednání nepovažuje za závadné a protože nemá páky, snahu o dodržování vlastních pravidel vzdává, aniž by se snažil provinilce postihnout. Prodejče, starej se sám, nám stačí Tvé peníze.
Ke cti Aukra nutno uvést, že odpovídají slušně a rychle.
Detailní popis celé anabáze viz níže.
M. Gabriel
Rokycany, 2011-08-13





2011-07 - koncem měsíce - jsem na aukčním serveru Aukro v aukci č. 1681994843 vystavil papírový model BMW M3 GTR [42] s počáteční cenou 109,- Kč.



2011-06-29 ve 11:29:15 - uživatel SaimmonSauX přihodil jako první 109,- Kč



2011-07-01 16:15 mail od Aukra:
Předmět: Požadavek na zrušení přihození
Dobrý den MiG-cz!
Požadavek na zrušení přihození
Uživatel Luděk Zvonár (SaimmonSauX) (62) Vás žádá o zrušení jeho příhozu ve Vaší aukci: (1681994843)
Důvod: "Ruším, už nemám zájem, děkuji"

No to ať se na mne nikdo nezlobí, ale toto není žádost, že?



2011-07-03 15:18 jsem odpověděl:
Dobrý den.
Jeden z nás dvou si asi někde něco špatně přečetl nebo čtené zcela nepochopil...
MiG



2011-07-03 16:35 jsem obdržel odpověď:
Dobrý den nevím já nioc nečtu ale přestal jsem mít zájem o model protože přihazju na jiný aukci a neměl bych na to :) pak už. takže jsem musel udělat kompromis a zrušit si pár aukcí...



2011-07-04 15:18 jsem po skončení aukce (2011-07-03 21:15:00) uživatele klasicky vyzval k úhradě předmětu.
Bez odpovědi.



2011-07-11 22:08 jsem výzvu zopakoval



2011-07-15 23:14 jsem upozornil jsem Aukro server, že kupující nereaguje na vývy k ukončení obchodu



2011-07-16 18:34 Aukro odpovědělo:
Dobrý den, pane Gabrieli,
v řešení tohoto problému Vám rádi pomůžeme.
Kupujícího jsme vyzvali k plnění svého závazku vůči Vám. Pokud z jeho strany nedojde během následujících pěti dnů k takovému jednání, které povede k dokončení obchodu, opět nám napište. Budeme se problémem dále zabývat.
Doporučujeme Vám také pročíst si naši Nápovědu: http://www.aukro.cz/help_item.php?item=2028
S pozdravem a přáním pěkného dne
--
Martin Štrosner
Aukro tým
http://www.aukro.cz



2011-08-02 22:33 opět píši Aukru:
Dobry den.
Kupujici neraguje, muzeme postoupit k dalsimu kroku?
Dekuji Vam, M. Gabriel



2011-08-03 13:07 odpověď z Aukra:
Dobrý den,
mrzí mě, že naše předchozí výzva nepřinesla požadovaný efekt.
Kupujícího jsem opětovně vyzval k plnění svého závazku vůči Vám, byla mu zaslaná důrazná výzva ke spolupráci. Pokud se Vám nepodaří dohodnout na dokončení obchodu ani během dalších tří dnů, znovu nás kontaktuje.
Děkuji za pochopení a za Vaši trpělivost.
S pozdravem a přáním pěkného dne
--
Aleš Lochman
Aukro tým
http://www.aukro.cz



2011-08-03 14:59 zareagoval kupující:
Zpráva:
UŽ DÁVNO JSEM VÁM NAPSAL ŽE NEMODELUJU A NEMÁM JIŽ OTO ZÁJEM DVA DNY JSEM ČEKAL JESTLI ZRUŠÍTE PŘÍHOZ NEZRUŠIL JSTE TAK SI NEZTĚŽUJTE JE TO TĚŽKÉ POCHOPIT ŽE O TO NEMÁM ZÁJEM ŽE BYCH TO MUSEL VYHODIT DO KOŠE KDYŽ UŽ NELEPÍM PAČ MĚ TO NEBAVÍ DĚKUJI ZA POCHOPENÍ.





No tak toto už vůbec nechci a nebudu hodnotit jako slušné jednání!
2011-08-03 18:36 jsem kupujícímu odpověděl:
Dobrý den.
Není pro mne žádný problém zrušit příhoz. Avšak ve Vašem tehdejším psaní nevidím ani slůvko žádosti o zrušení příhozu ("Ruším, už nemám zájem, děkuji").
Vy jste se prostě rozhodl a tím to pro Vás končí. Pro mne však nikoli.
Pravidla Aukra jasně říkají, jaká máte práva a jaké povinnosti. Kupující má právo žádát o zrušení příhozu, prodejce nemá povinnost vyhovět. Příhozem se kupující zavazuje zboží uhradit a odebrat (souhlasí tedy jak s cenou, tak s dodacími podmínkami - při potvrzování příhozu je kupující informován textem "Nezapomeňte, že přihozením, v případě Vašeho vítězství v aukci, vzniká mezi Vámi a Prodejcem platná kupní smlouva a je Vaší povinností za vydražený předmět zaplatit.").
Když jste mi na moje následné upozornění napsal "nevím já nioc nečtu ale přestal jsem mít zájem", přestal jsem pro změnu já mít jakýkoli zájem činit, co nemusím. Pokud se někdo neumí chovat, má u mne smůlu.
Tedy závěr: trvám na tom, abyste splnil svůj závazek a je mi vcelku jedno, jak s Vaší výhrou naložíte. Třeba jej zpěněžíte na Aukru - přeji Vám méně problémového kupujícího.
Abysme předešli následným problémům, dovoluji si navrhnout úhradu předem převodem na účet - jednak budete mít nižší poštovné (ve výši 70,- Kč) a jednak se vyhneme možnému následnému řešení nevyzvednuté dobírky.
Pro Vaši platbu převodem uvádím tyto údaje:
...
...
...
Pokud budete platbu provádět nikoli bankovním převodem ale úhradou v hotovosti např. na přepážce České pošty, oznamte nám tuto skutečnost. Pokud nám chcete něco sdělit, připište svůj vzkaz na začátek zprávy. Děkujeme.
Tato zpráva jde v kopii na Aukro team.
Mějte se hezky.
M. Gabriel



a též Aukru:
Dobry den.
Kupujici se ozval, dekuji Vam za spolurpaci.
Ztratil jsem 30 minut tim, ze jsem se pokusil vysvetlit mu fakta, ktera zrejme nechce chapat, kopii s predmetem "RE: Dotaz na předmět: BMW M3 GTR [42] -LT-WMC-1003-05-o (Číslo nabídky: 1681994843)" jsem zaslal i Vam na otrs@aukro.cz. Pokud budou dalsi problemy, ozvu se Vam. Jeste jednou Vam dekuji, mejte se hezky.
M. Gabriel



A odpověď Aukra 2011-08-04 08:59:
Dobrý den,
děkujeme za dodatečné informace.
V případě dalších potíží se na mne opět obraťte.
S přátelským pozdravem
--
Aleš Lochman
Aukro tým
http://www.aukro.cz



Protože se nic nedělo, píši 2011-08-08 22:16 opět na Aukro:
Dobry den.
Kupujici v dotcenem pripade stale nereaguje. Co podnikneme dal?
Dekuji. M. Gabriel



a 2011-08-09 10:33 je zde odpověď:
Dobrý den,
je mi líto, že Kupující ani přes druhou výzvu k dokončení aukce nereagoval a k prodeji tak nedošlo.
Vzhledem k jeho dosavadnímu bezproblémovému působení na našem aukčním portálu jsme prozatím k blokaci účtu nepřistoupili. Nicméně Kupující tímto jednáním porušil naše Obchodní podmínky, na což byl důrazně upozorněn a pokud by se toto jeho jednání v budoucnu opakovalo, vystavil by se riziku odstavení účtu.
Nyní Vám doporučuji zažádat si o vrácení provize a aukci vystavit znovu. Požadavek lze zadat jedině prostřednictvím Formuláře pro vrácení provize, který naleznete v Moje Aukro > Můj prodej > Transakční problémy: Vrácení provize. Formulář je možné vyplnit po 7, ale maximálně do 45 dnů od skončení aukce. Tento postup je upraven v Provizních podmínkách a sazebníku poplatků, které jsou přílohou našich Obchodních podmínek. Naleznete je na adrese http://www.aukro.cz/country_pages/56/0/z4_updated.php .
Po odeslání vyplněného formuláře bude Váš případ do 7 dnů prošetřen a následně Vám může být provize vrácena. Poplatky za vložení aukce jsou nevratné.
V případě, že na dokončení obchodu trváte, doporučuji Vám řešit tento problém cestou občanskoprávního sporu.
Věřím, že Vaše další aukce budou již probíhat bez potíží.
S pozdravem a přáním pěkného dne
--
Aleš Lochman
Aukro tým
http://www.aukro.cz



Moje odpověď 2011-08-09 16:51:
Dobrý den.
Asi jsme si trochu neporozuměli.
Pokud se dobře dívám, pak vidím, že uživatel SaimmonSauX obdržel 6 negativů a všechny jakožto kupec (z toho jen za posledních 30 dnů pak 2x). Za sebe to tedy rozhodně nemohu hodnotit jako "bezproblémové působení na aukčním portálu"!!!
Jistě sám uznáte, že Vaše rada "řešit problém cestou občanskoprávního sporu" je s ohledem na dotčenou částku slušně řečeno nesmyslná. Opakovaně Vás tedy žádám o učinění kroků vedoucích k uzavření obchodu, případně o postih kupujícího. V opačném případě mne přesvědčíte o tom, že Vaše závazná pravidla platí jen někdy a jen pro někoho, přičemž žádám o jejich úpravu do podoby postihující skutečnost.
Děkuji Vám za spolupráci.
M. Gabriel



Aukro 2011-08-10 11:39 reaguje:
Dobrý den,
při řešení jakýchkoliv potíží se snažíme s uživateli komunikovat a přispět tak k úspěšnému vyřešení problému. Kupujícímu jsme zaslali dvě výzvy s žádostí o dokončení obchodu. Bohužel na naše výzvy nereagoval.
Informovali jsme ho tedy o tom, že tímto svým jednáním se dopustil porušení našich pravidel, a také o tom, že v případě, že by se podobné jednání z jeho strany opakovalo, bude mu jeho uživatelský účet na našem portálu odstaven.
Bohužel však nemáme jinou možnost, jak jej přimět k dokončení obchodu. Proto Vám nedokážeme v řešení těchto potíží více pomoci. Pokud máte o dokončení obchodu stále zájem, můžete se plnění kupní smlouvy domáhat také soudní cestou. V případě potřeby jsme připraveni poskytnout Vám všechny relevantní informace a součinnost.
S přátelským pozdravem
--
Aleš Lochman
Aukro tým
http://www.aukro.cz



Teď už vidím, že nejsem jen proti kupujícímu, ale i proti Aukru. 2011-08-10 20:11 tedy odpovídám:
Dobry den.
Dekuji Vam za info.
Chapu, ze jste jen prostrednici a vztah vznikl mezi mnou a kupujicim. Nevadilo by mi vsak, kdyby vas nazor na obchodnika "bezproblémové působení na aukčním portálu" byl oznacen za omyl.
Zajima mne tez, co se stane, az tomuto kupujicimu udelim negativ? On mi jej ze vzteku da tez a co pak? Budu si zase muset stezovat a urgovat?
A dale vznasim konkretni dotaz, jak spatne se musi uzivatel vaseho aukcniho serveru chovat, aby mu byl V SOULADU S PRAVIDLY VASEHO SERVERU SE, KTERYMI ON SOUHLASIL a vsichni ostatni slusni se jimi ridi, zablokovan ucet, pokud k tomu nestaci 10% negativu. Opravdu vam takovy uzivatel stoji za to, abyste si jej drzeli? Jeho spatne chovani kazi povest i vasemu serveru! Bude dostatecnym duvodem k zablokovani meho uctu fakt, ze svuj problem a jeho reseni zverejnim na strankach Aukra?
M. Gabriel



Aukro kontruje 2011-08-11 17:02:
Dobrý den,
je mi líto, avšak naše rozhodnutí je konečné a věřím, že jej budete respektovat. Nemáme záznam o jiném problému s tímto uživatelem, komentáře pro nás nejsou relevantní, jelikož problém mohl být dokončen až po udělení negativního komentáře.
Dále Vás musím informovat, že do udělených komentářů nezasahujeme, jelikož nejsme schopni objektivně posoudit všechny okolnosti, které udělení hodnocení předcházely. Za obsah příspěvku je tak odpovědná osoba, která komentář udělila a my nerozhodujeme o jeho pravdivosti. Neodstraňujeme také komentáře udělené omylem, ze msty nebo z důvodu nedorozumění mezi účastníky transakce, pokud nedojde k případu, popsaném v bodě 8.2.4. Obchodních podmínek Aukra >http://www.aukro.cz/country_pages/56/0/user_agreement.php#8).
Děkujeme za pochopení.
S přátelským pozdravem a přáním mnoha úspěšných transakcí
--
Aleš Lochman
Aukro tým
http://www.aukro.cz



2011-08-11 17:10
Dobry den.
---
> je mi líto, avšak naše rozhodnutí je konečné a věřím, že jej budete respektovat. Nemáme záznam o jiném problému s tímto uživatelem, komentáře pro nás nejsou relevantní, jelikož problém mohl být dokončen až po udělení negativního komentáře.

Neslouzi Vam to ke cti.
---
> Dále Vás musím informovat, že do udělených komentářů nezasahujeme,

Vite dobre, ze to neni pravda, sam jsem jednou o zmenu komentare zadal a bylo mi vyhoveno.
---
> jelikož nejsme schopni objektivně posoudit všechny okolnosti, které udělení hodnocení předcházely.

Nejste-li schopni, jste neschopni? :-)) Co Vam v mem pripade neni jasne? Rad Vam to objasnim.
---
> Za obsah příspěvku je tak odpovědná osoba, která komentář udělila a my nerozhodujeme o jeho pravdivosti. Neodstraňujeme také komentáře udělené omylem, ze msty nebo z důvodu nedorozumění mezi účastníky transakce, pokud nedojde k případu, popsaném v bodě 8.2.4. Obchodních podmínek Aukra >http://www.aukro.cz/country_pages/56/0/user_agreement.php#8).

Vyborne! Takze pokud si budu pravem stezovat a uzivateli pravem udelim negativ, dockam se pouze jeho mstiveho negativu a Vas to nechava v klidu! Beru na vedomi, vitejme v roce 2011.
Mam tedy dotaz, jakym zpusobem mohu do komentare vlozit vice nez 250 znaku? Pokud dam URL, bude fungovat? Pouhych 250 znaku mi nestaci na popis vseho, co mam na srdci, co je pravda a co chci sdelit jinym uzivatelum. Dekuji Vam za odpoved.
---
Nakonec mi stale jeste, i pres Vase "konečné rozhodnutí", dluzite odpoved na otazku "jak spatne se musi uzivatel vaseho aukcniho serveru chovat, aby mu byl V SOULADU S PRAVIDLY VASEHO SERVERU SE, KTERYMI ON SOUHLASIL a vsichni ostatni slusni se jimi ridi, zablokovan ucet, pokud k tomu nestaci 10% negativu?" Dekuji Vam za odpoved.
---
Mejte se hezky.
M. Gabriel



A protože mi to nedalo, tak ještě jednou 2011-08-11 17:21:
Dobry den jeste jednou.
1) Muzete mi, prosim, poradit, jak mam presne chapat Vase tvrzeni "komentáře pro nás nejsou relevantní" v porovnanim s vetou "pozitivních komentářů musí být nejméně 97 % z celkového počtu komentářů", ktera se nachazi u podminke pro SuperProdejce? Jakou tedy vlastne vahu ma komentar pro system Aukra?
2) Dale jsem si nasel jak je to s URL v komentari: "Existuje však několik případů, kdy můžeme zvážit smazání nebo upravení komentáře, abychom se vyhnuli zneužití systému komentářů... komentář obsahuje adresy webových stránek nebo jiné reklamní informace (náš krok: editace nebo smazání komentáře)".
Tazi se tedy zcela jasne a zcela vazne: jakym zpusobem, ktery nebude proti pravidlum Aukra, mohu k aukci vyjadrit svuj nazor delsi nez 250 znaku aby tento byl dostupny ostatnim uzivatelum?
3) Do jakeho data si muzeme a budeme hrat s casem, nez mi u aukce skoncene "St 29. červen 2011, 11:29:15 CEST" vyprsi cas, aukce se ztrati ze seznamu aukci pripravenych k udeleni komentare a ja tak ztratim jakoukoli moznost se k ni vyjadrit?
Dekuji Vam za Vasi odpoved.
M. Gabriel



2011-08-12 10:12
Dobrý den,
k odstavení účtu našich uživatelů přistupujeme pouze při závažném či opakovaném porušení našich pravidel.
K blokaci účtu uživatelů přistupujeme až poté, co se jim v případě porušení našich pravidel nepodaří vše napravit ani po naší opakované výzvě. K této situaci ze strany Vašeho obchodního partnera nedošlo, neměli jsme tak důvod zvažovat blokaci jeho účtu. Vašeho podnětu si ale velmi vážíme, proto jednání tohoto uživatele prověříme.
K zablokování účtu uživatele například dochází automaticky při udělení trestného bodu od třetího prodejce nebo při dosaženém hodnocení v systému komentářů -3, avšak 10% negativních komentářů z celkového hodnocení není dostatečný důvod k blokaci.
97% pozitivních komentářů je podmínka pro vstup do programu Super prodejce, ostatní uživatelé tuto podmínku splňovat nemusí.
Do komentáře můžete vložit pouze 250 znaků, což je pevně dané, proto je nutné, abyste se vyjádřil věcně a stručně. Znáte-li číslo aukce a uživatelské jméno Vašeho obchodního partnera, můžete udělit komentář i po 60 dnech po skočení aukce. Můžete tak učinit na Moje Aukro > Můj účet > Komentáře: Přidat a klikněte na Udělit komentář k dalším aukcím.
S přátelským pozdravem
--
Aleš Lochman
Aukro tým
http://www.aukro.cz



Dobry den Vam preji.
---
> k odstavení účtu našich uživatelů přistupujeme pouze při závažném či opakovaném porušení našich pravidel.

OK, beru na vedomi, ze 10% negativu neni opakovanym porusenim pravidel, pouze opakovanym chovanim v rozporu s nimi.
---
> K blokaci účtu uživatelů přistupujeme až poté, co se jim v případě porušení našich pravidel nepodaří vše napravit ani po naší opakované výzvě. K této situaci ze strany Vašeho obchodního partnera nedošlo, neměli jsme tak důvod zvažovat blokaci jeho účtu. Vašeho podnětu si ale velmi vážíme, proto jednání tohoto uživatele prověříme.

Lituji, ale opet nesouhlasim. Memu "obchodnimu partnerovi" se nepodarilo napravit ani po opakovane vyzve (alespon predpokledam, ze jste svou vyzvu k nemu opakovali). Netrvam na blokaci, trvam na dodrzovani pravidel a pripadnem postihu v opacnem pripade.
---
> K zablokování účtu uživatele například dochází automaticky při udělení trestného bodu od třetího prodejce nebo při dosaženém hodnocení v systému komentářů -3, avšak 10% negativních komentářů z celkového hodnocení není dostatečný důvod k blokaci.

Omlouvam se, o trestnem bodu jsem nemel potuchy. Dekuji za nakopnuti, jdu na to.
---
> 97% pozitivních komentářů je podmínka pro vstup do programu Super prodejce, ostatní uživatelé tuto podmínku splňovat nemusí.

To vim. A tvrdim, ze je to v rozporu s tvrzenim "komentáře pro nás nejsou relevantní".
---
> Do komentáře můžete vložit pouze 250 znaků, což je pevně dané, proto je nutné, abyste se vyjádřil věcně a stručně. Znáte-li číslo aukce a uživatelské jméno Vašeho obchodního partnera, můžete udělit komentář i po 60 dnech po skočení aukce. Můžete tak učinit na Moje Aukro > Můj účet > Komentáře: Přidat a klikněte na Udělit komentář k dalším aukcím.

Dekuji Vam za info o moznosti udeleni komentare i po 60 dnech. Stale vsak pocituji potrebu vyjadrit se obsirneji, trebaze by to bylo mimo Vas server. Staci mi jakakoli moznost odkazu na muj web, ktery bude svazany s mym komenatrem. Tedyznovu: lze?
---
Dekuji Vam za Vasi odpoved, mejte se hezky.
M. Gabriel



2011-08-13 13:10 jsem udělil negativ:
Kupující nereaguje,neumí se chovat,odmítl splnit své povinnosti. Aukro jej s 10% negativů nepovažuje za problémového! Důrazně nedoporučuji k obchodování!!! Kompletní popis problému na mém webu. Děkuji předem za mstivý negativ za tento komentář.

Dále jsem požádal o vrácení provize doufaje, že kupující nasbírá dostatečný počet trestných bodů.