Kdo páchá reklamu v ABC?
aneb
Kudy tudy na to

Strhla se tu nedávno bouře reagující na mé zhodnocení obsahu ABC 23/49, kde jsem kromě jiného neopomněl uvést i obsah reklamy aktuálního Ábíčka (což však lze vcelku snadno zevšeobecnit nejen na číslo zmíněné).

Svého času jsem se tázal šéfredaktora ABC dr. Smrčka na jeho názor na reklamu v ABC - šlo tenkrát o inzerát doplňující článek o zbraních a lákající textem se vzduchovkou "X" budeš střílet jako Rambo. Bylo mi řečeno, že ABC je v tom nevinně, protože redakce vůbec netuší, co se kde v jakém inzerátu objeví, neboť inzerent si zapaltí prostor, ten je vyhrazen a podklady (tedy vlastní obsah) putují přímo do studia (či tiskárny).
Když jsem později zadával inzerci v ABC, byl jsem pouze dotázán, zda inzerát nebude v rozporu s činností ABC, což jsem snadno prokázal ústním potvrzením během telefonického hovoru.

Od té doby se však leccos změnilo a reklama v ABC přitvrdila jak obsahem (SW simulátor sexuálního chování) tak objemem (viz výše uvedený odkaz na rozbor). A v některých případech již nejde o pouhou reklamu ale užší formu spolupráce (například v přpadě log a melodií na mobily viz objednávací kódy "ABC..." nebo navázání spolupráce s Wohnouty...).

No ale proč se toto vše děje? Kdo nás to ničí? Kdo nás týrá?
Redaktorovi agentury PaperModel.cz se jako prvému podařilo vypátrat onu šedou eminenci... To je on:


Nguyen Luu

Ptáte se proč? Jak? tedy vězte, že:


A je to. My, nespokojenci s reklamním obsahem ABC, zanechme napravování důsledků, vrhněme se na příčinu. Přestaňme útočit na redakci ABC a soustřeďme se na Luua, to on je všeho původcem.

Pro první fázi navrhuji sestavit seznam témat, která nás, čtenáře Ábíčka zajímají. Ve fázi druhé pak zkusíme Luuovi navrhnout změnu cílené reklamy, nejprve samozřejmě po dobrém, formou v Česku oblíbenou a tradiční - úplatkem. Nepřístoupí-li na naše podmínky, navrhuji použít násilí ve formě povinného předplatného ABC a nepomůže-li ani to, vygradoval bych to Luuovým diorámatem...

Věřím, že uspějeme a proto mi můžete posílat Vaše návrhy na témata, která Vás berou a v ABC byste je přivítali nebo alespoň lépe skousli. Stejně tak můžete posílat finanční obnosy libovolné výše na zajištění fáze 2 - úplatek. Finanční krytí fáze předplatné zajistím ze svých prostředků, pro fázi 4 - dioráma hledám schopného tvůrce diorámat...


Text a foto převzaty z MFD 2004-23-11 strana B3


MiG 2004-12-01